Mi a Waldorfot
választottuk!
Minden szülő arról álmodik, hogy gyermeke harmonikusan fejlődhessen, örömmel járjon iskolába, kíváncsian és szenvedéllyel fedezze fel a körülötte lévő világot. Arról álmodik, hogy gyermeke az iskolában felesleges teljesítmény- és versenykényszer nélkül tudja kibontakoztatni képességeit, mindazt, ami egyedi és különleges benne. Olyan iskolát szeretnénk, ahol gyermekünk szorongásmentesen tanul meg olvasni, írni, számolni, és ahol örömként éli meg a tanulást, a művészeti tevékenységeket és a közösségi életet. Olyan iskolát szeretnénk, ahova szívesen járnak a gyermekeink, és ahol családias, elfogadó légkörben nevelkedhetnek.
A Waldorfban a tanítás célja nem a rengeteg felejtésre ítélt tananyagleadása, hanem a gyermek egészséges fejlődésének elősegítése. Olyaniskolát szeretnénk, ahol a gyerekek kibontakoztathatják azokat a képességeiket, amelyekre valóban szükségük lesz az életben. Iskolát, ami segít felfedezni a gyermekekben rejlő értékeket, tehetséget, és gondozni is képes azokat. Iskolát, ahonnan kilépve a gyerekek biztos tudással és önismerettel felvértezve, határozott céllal folytathatják majd tanulmányaikat. És iskolát, amely nemcsak teljesíti a nemzeti alaptantervben foglaltakat, de bőven meg is haladja azt.
Minden, ami ma korszerű tanítási módszernek tekinthető, azt a Waldorf-pedagógia már több mint 100 éve alkalmazza. Intézményünk figyelmes, biztonságos és természetes környezete valódi otthon-élményt nyújt az idejáró diákok számára. Gyermekközpontú, holisztikus szemléletű pedagógiánk elismeri minden diák egyéniségét, egyediségét, és ezt tiszteletben tartva segíti őket, hogy megtalálják helyüket a világban. Segíti szárnyalni a tehetségeket, de felkarolja a gyengébb képességűeket is.Nem hajszolja a diákokat felesleges teljesítményekre, tesztekre, ehelyett olyan kihívások elé állítja őket, melyekkel ébren tartja érdeklődésüket ésmegőrzi eredendő tudásszomjukat.Nekünk, Waldorf-szülőknek ma ez az egyetlen alternatíva ahhoz, hogy gyermekeink önálló, bátor, céltudatos és sikeres felnőtté váljanak.

Kíváncsi vagy, milyen Waldorf-szülőnek lenni? Csak kérdezned kell, és mi örömmel válaszolunk neked!
Küldj üzenetet, hogy megoszthassuk veled
szülői tapasztalatainkat!

Galambos Mariann
dekorfal- és bútorfestés oktató,
általános iskolai szülő,
a Szülői Kollégium tagja

Dr. Fekete Fanni
általános iskolai szülő,
a Szülői Kollégium tagja

Nagy-Talmácsi Imola
általános iskolai szülő,
a kommunikációs munkacsoport tagja

Dubniczky Miklós
kommunikációs vezető, Magyar Mérnöki Kamara, általános iskolai szülő, a kommunikációs csoport tagja
„A Waldorf-oktatás valódi megismerésének és megértésének legjobb módja, ha megtapasztaljuk. Gyermeked és te is gazdagabb lehetsz, ha egy gondoskodó, együttérző és odaadó Waldorf közösség részei lesztek.”

Ünnepeink
„Ez is olyasvalami, amit elfelejtettek az emberek” – mondja a róka Saint-Exupery kis hercegének. A Waldorf-iskola tudatosan figyel arra, hogy megélje a gyerekekkel az év körforgását. Az évjárást négy nagy ünnep megünneplésével kíséri: ősszel a Szent Mihály nap, télen a karácsony – illetve annak előkészületi időszaka, az Advent – tavasszal a húsvét és nyáron a Szent János-nap adja az év keretét.Az ünnepek jellegében a gyerekek átélik a fény csökkenését, majd növekedését, a természet elalvását és ébredését, a karácsonyi időszak bensőségességét és a nyár kitörő vidámságát. Természetesen nem feledkezünk el a közbenső ünnepekről sem; ezt jelzi a Márton-napi lámpás felvonulás, Szent Miklós látogatása a kicsiknél, a Három királyokról való megemlékezés január hatodikán, a farsang, a pünkösd – és természetesen a gyerekek születésnapjának megünneplésesem maradhat ki a sorból.
Ha véletlenül nincs ünnep, akkor csinálunk magunknak: a gyerekek az úgynevezett évszak-ünnepeken mutatják meg egymásnak és a meghívott szülőknek, vagy más érdeklődőknek, mit is csináltak az elmúlt időszakban. Részleteket láthatunk ilyenkor a főoktatáson, vagy az egyes szakórákon folyó munkából. Az iskolai élet, a tanítás szerves részét képezi az is, hogy minden osztály minden évben megtanul és bemutat egy színdarabot. Ez persze az elsősök esetében csak egy nagyon rövid, együtt elmondott-eljátszott verses mese, de nyolcadik osztály végén lehet akár egy komoly nagyszínházi színdarab is. Ezeket az iskola a hagyományos dráma-napokon mutatja be az érdeklődőknek. Az ünnepek előkészítése és megélése segít a gyerekeknek abban, hogy élményszerűen éljék át a természet körforgását, ritmusát és az európai keresztény kultúrát egyaránt.

Alapvető építőkövek
Bárhol is dolgozol majd, bárhol is építed a karrieredet, a kulcskérdés mindig az, hogy képes vagy-e együttműködni, kommunikálni, képes vagy-e megosztani az ötleteidet, a tudásodat másokkal. Mert nemcsak az a fontos, hogy korszerű ismeretek birtokában legyünk, ugyanilyen lényeges az is, hogy mihez kezdünk a tudásunkkal. Senki sem tudja, pontosan milyen is lesz a világ tíz vagy húsz év múlva. A Waldorf-oktatás azonban nemcsak tudományra tanít, hanem a világra is, hogy a gyerekek jobban megismerjék benne önmagukat.
A Waldorf-iskolák elsősorban képességeket építenek. Alapvető építőköveket az élethez, hogy gyermekeink megtehessék mindazt, amire felnőttként hivatottak lesznek.
Csatlakozz közösségünkhöz!

Csatlakozz Óvodánkhoz!

Csatlakozz iskolánkhoz!
