A Waldorf-pedagógiában az évszakok váltakozása nemcsak a természet rendje, hanem a gyermek fejlődésének szerves része. A NYÁR a kilégzés időszaka: amikor a gyermekek átadják magukat a szabad játék örömének, a napsütésnek, a mozgásnak. Ez a kilégzés elengedhetetlen ellentéte az iskolai év belégzésének, amikor a figyelem befelé fordul, és a tanulás struktúrája keretet ad a mindennapoknak.
A nyári élmények — a természetben töltött órák, a szabad felfedezések, a közös családi kalandok — mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a tanév során szerzett tudás érjen, beépüljön, valódi tapasztalattá váljon. A Waldorf szemléletben a pihenés nem passzivitás, hanem a belső érlelődés ideje. Így mire eljön az ősz, a gyermekek testben és lélekben megújulva, frissen, nyitottan térhetnek vissza az iskolai élet áramlásába. Engedjük hát, hogy a nyár a maga természetes ritmusával teret adjon a növekedésnek — láthatónak és láthatatlannak egyaránt!